Det rinner mycket vatten under broarna....

Jag har så mycket att skriva om att jag vet inte var jag ska börja och i  vanlig ordning får jag bara ner ca 10% av det jag verkligen vill få ut i text, ni får helt enkelt hålla tillgodo med det ni får. 

I går var en dag av besvikelse, jag fick ett dåligt besked som jag inte riktigt ännu har accepterat. Eller accepterat har jag väl, har inget val, det finns inget jag kan göra åt saken. Men Jag är besviken! Är jag besviken på min egen insatts eller är jag besviken på motparten ? Det har jag inte landat i ännu. Jag ville så gärna ha jobbet som VD på Olofström näringsliv - men gick inte vidare. Jag vet att jag hade gjort ett bra jobb, ett jobb som inte varit ledigt på 30 år, nu var chansen, men Nix det var inte min personlighet de sökte. 

 Idag försöker jag ta mig i kragen och knega på som vanligt. Jag har ju ett kanon jobb! Jag hade en gedigen ”to do” lista idag, affärsplan, investeringskalkyl, avslutnings text, gånigenom offerter, få tag på hantverkare, skriva slutrapporten och inte minns planera in roliga personal aktiviteter (2st denna veckan) 


Gårdagen avslutades dock med att fira, fira min bror som fyllde 40 år just igår, 28/9. Min bror gillar inte kalas och jag kan väl hålla med om att vanliga kaffekalas kan vara lite stela ibland, men goe fika o kaffe är aldrig fel. Henrik är nu alltså 40 år, det är kanon, varje år som går är faktiskt en bonus. Tänk att vi blivit så gamla! Jag hoppas att den bästa tiden ändå ligger framför oss. 

I fredags hade jag en liten föreläsning om mig själv och om fisket här i mörrum för sportfiskarnas styrelse och tjänstemän, faktiskt väldigt trevligt. Det slog mig hur tillfälligheter gör livet. Tänk att jag är född och uppvuxen vid ån nu jobbar med den ? Vem kunde ana detta ? I alla dagar har vi sprungit/cyklat och lekt utmed mörrumsån (ja även tjuvfiskat) och nu har jag det som proffesion. Jag är också som en tillfällighet släkt med Percy, som fram till sin död var platschef här, hur stora är oddsen ? Min mans morfar Bodo är bekant med åtminstonde halva Mörrums befolkning, och enligt min man hade han varit mäkta stolt över att jag jobbar här - värmer ändå att höra! 

Det hinner rinna mycket vatten under broarna som det gamla talesättet säger, och tur är väl det. Vissa saker sker bara men jag anser det är som den gamla skidlegenden säger ” jag tror inte på tur, men ju mer jag trönar desto mer tur får jag” 

Kommentarer

Populära inlägg