"Vem tror han att han är....... "

Att ta ett nej verkar vara svårt, riktigt jävla skitsvårt, speciellt om du är man. Nu menar jag yrkesmässigt och professionellt, inget sexuellt överhuvudtaget. Jag vet inte hur många gånger jag fått förfrågningar, erbjudande, samarbetets förslag och liknande genom åren där jag efter noga utvärderande och funderande valt att av olika anledningar tackat nej.  I 70% av fallen där det är en man som får ta emot rtt negativt beslut har han inte bemödat sig att svara tillbaka! skäms! vem fan tror de att de är?  

Ett hett tips är att svara kort och koncist "ok då vet jag" eller "Va tråkigt, men jag har full respekt för ditt svar och beslut, lycka till .....". Men det här med att inte svara alls, det är för mig ett svaghets tecken och riktigt otrevligt. Inte nog med att de själva får en stämpel på sig, jag blir fundersam på hela företaget de representerar, är detta deras jargong?  

Jag vågar säga att det är många som tom begår tjänstefel när de inte svarar, och då ska de heller inte sitta på den positionen de har! Jag har inget för att hänga ut dess män med namn, det skulle ju vara som att sjunka till samma nivå - och det går inte för sig! 

Alltså skärpning! Hoppa ner från de höga hästarna och ta ett enkelt nej, som en man! eller nej förresten ta det som en kvinna - det är trevligare för alla parter! 

 

Kommentarer

Populära inlägg