10 år! 

Nästan varje dag ploppar det upp ämnen eller saker i min vardag där jag tänker "det där måste jag skriva ett långt blogginlägg om, men som ni märkt stannar det vid enbart en tanke. Jag har många ouppklarade ämnen i huvudet som jag funderar på, en blogg är dock värdelös då det inte uppmanar till dialog utan enbart monolog.

 Det är lite överväldigande att ett decennium har gått, ett viktigt decennium, båda mina barn har kommit och berikat mitt liv, två foster fick aldrig komma så långt = fyra graviditeter, två förlossningar, en separation, ett giftemål, två bonusbarn, nya familjemedlemmar, två hus, två renoveringar, en hund som gått bort, en katt, 4 kaniner, tre arbetsgivare, fyra hotell, två NYC resor, ett nära dödsfall, 7 bilar, nya sm medaljer, svenskt rekord.

Tänk alla milstolpar i barnens liv, all oro, glädje, fnatt, framtidstro som de ger. Det är de som gör mig äldre men också de som ser till att jag lever. Jag minns när jag bar dem, hur och när de såg dagens ljus, första tanden, första tappade tanden, första klippningen, första steget, första natten de SOV! Deras doft och deras matvanor. Jag kan hålla på i evigt och rabbla upp saker jag minns och vill minnas i barnens liv. 

Det finns en del jag förträngt och en del saker som jag önskar jag gjort på 2010 talet!

Jag ser med spänning fram emot vad nästa tio år har att erbjuda, vad för liv ska vi skapa åt oss ? Jag har många drömmar kvar men egentligen bara en önskan - att hela familjen får vara friska, resten löser sig! 

Jag hoppas på ett nytt hus, minst tre bilar, inga fler egna barn, ny kunskap och nya bekantskaper, nya milstolpar i barnens liv, fler medaljer och rekord! 


Kommentarer

Populära inlägg