Fantastiska dagar blandade med sorg- livet !  

Jag har haft ljuvliga dagar denna midsommar, längesedan jag kände sådan genuin tacksamhet och härliga dagar helt utan grubblerier eller ångest för något.  Midsommar på vackra Tjärö, och här erkänner jag att jag hade tvivel in i det sista, köer och parkering var mina ororsmoln, men som vanligt så löser sig allt. 

Vi började med lyxfrukost hos fam Persson, bättre än hotellfrukost, sen tjärö för att avsluta med grillning på samma ställe som vi började. Alla barnen var med och roade sig friskt hela dagen, vädret var perfekt och sälskapet toppen. 

Idag har också varit en fantastisk dag, vi har fiskat, badat, lekt och solat i timmar. Jag fick chansen att Testat SUP på halen, det var riktigt roligt och inte så svårt som jag trodde. Jag är tillskillnas från resten av familjen inte så atletisk som man kan tro! Jag bestämde mig för att joggade hem och gjorde det med den bästa km-tiden jag haft på länge: 5:46 min/km. Såklart jätte skönt men det som fick mig att springa fort (för att vara mig) var den sorgliga nyheten vi fick innan idag, vår kära granne har gått bort, i går kväll! Fina fina I, jag trodde hon skulle fixa denna omgång av cancer, men nej det tog en annan vändning och tog hennes liv. Jag tänkte på henne när jag sprang, att jag springer för att hon inte kan och jag skulle bara våga gnälla på att jag är lite trött när jag vet vad hon gått igenom. 

Självklart har det gnabbats, bråkats och varit sura miner ibland, så är det med 4 barn i dessa åldrar vi har, jag har varit trött, bakis och så lite sorg på det, mitt liv är som alla andras: blandat! 

Helgen har alltså gett mig mycket av allt, mycket familjetid, mycket sol, träningspass, testat nya saker, Jag är så nöjd och så tacksam för det som varit, härlig känsla. 


Kommentarer

Populära inlägg