Bio, Bibliotek och evig förvirring!

Idag fick jag en Flashback på mammaledigheten (ledig torsdag & fredag) , hu säger jag bara, skönt att den tiden är över! Eller just det så får jag inte skriva, "som jag saknar den" menar jag ju,,,, nej det gör jag inte! Jag är okapabel att njuta av oplanerade dagar, okapabel att känna glädje över att bara få vara, jag önskar av hela min själ att det inte var så, annars hade jag säkert kunnat haft fler barn, men mina nerver klarar inte det! 

Jag blir djupt avundsjuk på den harmoni jag inbillar mig att andra känner, sällan jag känner mig harmonisk och lugn, det är något jag eftersträvar i allt jag gör dock. 

En kort stund av harmoni upplevdes idag dock (så visst händer det, men väldigt sporadiskt). Jag var på bio med minimannen. 1h bamse på bion här i Olofström. Det är så kul att se zeke så "stor", sitter i en biostol och äter popkorn själv, galet, han är så annorlunda denna minsta killen, cool, snäll, extrovert men ändå inte, ja lika speciell som alla barn naturligtvis. Efter bion blev det bibblan, zeke älskar biblan och jag gillar den också. Jag får alltid med mig böcker hem som jag blir helt fascinerad av på plats, 80% av gångerna tar jag mig inte för att läsa dock, när hinner alla andra detta ? 

I morgon ska jag eller rättaresagt HAR jag fyllt dagen redan, skönt tycker jag! Jag ska bada, klippa mig, åka tåg, bo på hotell och se om jag kan få klarhet i något som just nu känns väldigt oklart ! Cliffhanger va ? Sorry men så får det bli . 


Fick en fantastisk överraskning idag, dels ett handskrivet brev och i det denna underbara gåva med omtanke - gilla på det! 


Kommentarer

Populära inlägg