Pappa! 

Idag är det farsdag! Barnen hade gömt teckningar och gjort en skattkarta därtill som Andreas gladeligen följde och blev glad för! Han älskar teckningar (ironi) Jag hade klart också styrt upp en "riktig" present! Undra hur det var förr, var det verkligen presenter för flera hundra eller var det "något man gjort på slöjden?" Jag minns inte alls!? Dessa dagar var i mitt minne inte lika stora förr, eller var det större kanske ? Bara att jag var mindre och fokus låg på föräldrarnas föräldrar ? 

 Min egen pappa med sambo kom på fika och ja även där hade jag styrt upp en present från mig och min bror, check på den också. Det är svårt att köpa något till just pappa, han har det han behöver och behöver han något köper han det själv? Men jag försöker ändå tänka på något som han kan tycka om och använda, det är viktigt tycker jag, just att det blir något som används! 

Vi körde till Ringamåla där ljus tändes för Andreas pappa som inte längre finns bland oss, fösta farsdag utan honom, Zeke gav honom en pepparkaka på gravstenen och vi putsade bort lite löv. Jag har blandade känslor för kyrkogårdar, där ligger ett behagligt lugn samtidigt som en påträngande sorg. Idag fick jag se blommorna från en begravning som varit, jag kände denna person, fint men jisses så sorgligt. Det här med att människor försvinner, dör, är så otäckt. 

Viking har påtalat många gånger i veckan att det är farsdag, lite oroligt och uppgivet, givetvis hjälper jag honom att köpa en present till sin pappa, han fick själv välja och jag såg hur lättad han blev att han också får ge sin pappa något! Det är inte alltid lätt det här med att vara en stjärnfamilj alla gånger, men vi gör så gott vi kan för alla.

 Citerar en vän till mig som sa något väldigt bra; jag vill ha så odramatiskt händelserikt liv som möjligt 




Kommentarer

Populära inlägg