Stockholm 

Just nu känns det som om jag har klippkort till Stockholm, 4 gånger på 1 vecka kommer det sluta på! trevlig på ett sätt, inte minst för mina sas poäng!  men det sliter enormt på mig, tidiga mornar och sena kvällar, kännsla av oeffektivitet och för att inte prata om den klimatbov jag nu är.  Jag har varit i en tid nu som jag inte mått så bra i, vilket för mig är förödande, som en dålig karusell - nedåt! Detta ska jag vända, tänkte göra det idag! Ta mig själv i kragen och ta tillbaka kontrollen, finns ingen som kan göra det åt mig, hjälper inte att ropa på mamma o pappa, jag måste fixa det! 

Nu när jag skriver kommer jag på att jag nog alltid känt så, visst ropade jag på mamma så fort min bror närmade sig och jag anade att odåd var i görningen som barn(då var jag mig bra på det). Men ganska tidigt tog jag kontroll, "kan själv" och jag tror jag har min bror att tacka för det - om han gjorde något så skulle jag  också om han fick lov till något så skulle jag också göra det, flytta, tatuera mig, gå på fest ja och så vidare. Att vara tjej och lyckas på samma vilkor som killarna har alltid varit viktigt för mig, när jag var 14 År träffade jag en som tänkte som jag, min bästa vän Anna, vi har aldrig kännt begränsningar, tagit för oss, synts och hörts, alltid unnat varandra framgång!  Att hon blev som den tvilling jag en gång misst i livet var givet, kommer för alltid vara tacksam för att våra liv korsades. 


Nu blev det djupt helt plötsligt! Tillbaka till här och nu. 

Vad är viktigt för dig ? Vad har du för värderingar i livet? Vet du det ? Om inte så finns det ett enkelt sätt att ta reda på det, skriv ett brev till ett barn som står dig nära, ditt eget eller någon du har närma hjärtat, skriv i brevet vad du vill stt detta barn ska ta med sig ut i livet, läs sedan ditt brev och där kan du lätt se dina egna värderingar. 



Kommentarer

Populära inlägg