En fin dag!

Solen sken idag, både bokstavligen och metaforiskt. Luften var lättare att andas än på bra länge. Jag hade en rolig dag på jobbet, JAG kunde hämta ett av barnen i tid för att ta honom på sin hockey, jag kunde under tiden han var på isen jogga en runda, ni hör ju - episkt! Det var längesedan jag kände en sådan uns av lättnad och lycka. Det är lite som krävs för att jag ska må bra, en dag som idag är jag fullt nöjd med! Det är å andra sidan lite som krävs för att jag ska må piss, en liten handling av någon annan som kan få hela min värld grå.

Tänk att vi nu har två nya liv i familjen, en liten Vidar och en liten Nauwi, som kommer berika våra liv från nu och all framtid, hoppas jag, jag hoppas mesta att vi får och kan vara en del av deras liv. Jag vill att vårt hem  ska vara en naturlig plats för alla att komma till och hänga om man vill och kan. Alla får plats och alla är välkomna, inte alla, men alla i vår familj och alla som vill oss väl.  

Vi hade en fin resa hem från hockeyn, jag och Zeke snackade och garvade, det är så roligt och härligt dessa små stunder man får. Idag började vi prata om matte, han berättade att de håller på med multiplikation, jag började som vanligt babbla på, förklara, ge exempel och testa vad han kan, efter ett tag sa han "mamma, ju mer du pratar, desto mer förvirrad bli jag "  hahahaha, jag smäller av va kul - jag fattade såklart vinken, därför gör just nu min man läxan med honom och inte jag! ; ) 

Kommentarer

Populära inlägg