Viking 14 år och

Jag Skulle kunna skriva en hel roman, hade behövt det, om både ditt och datt! Senaste veckan har jag nog upplevt hela känsloregistret, jag har varit glad, lycklig, arg. ledsen, besviken och upprymd och nöjd, allt i en salig blandning. Inte så att något inträffat helt ur det blå, jag vet precis vilket som triggad vad hos mig, och jag kan av olika anledningar inte gå in på detaljer, en riktig cliff hanger! En sak jag gärna vill dryfta dock är att min stora son fyller 14 om bara några h! Han är hos sin pappa i veckan och det är och har alltid varit kämpigt genom åren, att inte få fira alla dagar med Viking, vi har gjort det bästa av det och han har inget minne av något annat. Jag kan inte tänka tanken på att jag inte delat hela hans barndom utan att ögonen tåras, att jag missat halva tiden, det får mig så ledsen, det är min livs sorg! Jag vett det är bara jag som bär den, Viking minns som sagt inget annat och tycker på de äldre åren att det är toppen att få ha flera kalas, och det är de minen jag vill att han ska ha, de glada, fina! 

Min stora Son har alltid beskyddat mig, han skulle ställt sig framför mig och skydda mig om det så krävts, han har varit känslig mot tonläge och sinnesstämningar, han kan läsa mig som ingen annan. Viking har en snäll själ och ett djup som jag är stolt över. Viking vill och kan prata om saker, jag hoppas det består. Jag är stolt över den han är och hur han behandlar sina vänner och framförallt sin flickvän. 

Jag kan fortfarande inte förstå hur du över en natt blev så stor, hur du över en natt växte ifrån mig, hur du över en natt mognade och blev för stor för mitt knä! Tårarna faller när jag skriver detta, av stolthet men också av en längtan efter tider som aldrig kommer igen. 20 februari 2024 blir du 14 år, må du alltid vara sann mot dig själv, må du alltid komma hem till mamma, för råd, tröst, stöttning och trygghet.    


Kommentarer

Populära inlägg