Måndag och Joggning

Att jogga är verkligen som balsam för själen, för min själ, vi är trotts allt olika. Samma effekt har ett riktigt bra styrketräningspass också, det var dock evigheter sedan jag körde ordentlig styrketräning med någon form av struktur, kanske blir det av nu till hösten. Men att jogga är som sagt något jag mår bra av, önskar att jag hade fått till 2-3 mil i veckan, kanske också kommer till hösten. Det är mycket som ska ske i höst märker jag. Att skjuta på saker är inte min grej, jag tycker inte om nyårslöften eller "nästa måndag" tänket, det går ju lika bra att börja NU. Anledningen till jag säger att det kanske blir till hösten är att jag ska ta hjälp att hitta lite balans med träning och mat och har anlitat en PT. 

Förra veckan fick jag fått in 14 km löpning på två dagar:  


Bilden till väster är från i Onsdag och en tur i ösregn, och ja det syns på bilden. Till höger är från lördags förmiddag, samma tur med samma sällskap: Loke the dog. I skrivandets stund är det måndag morgon, jag väntar på att Mamma ska komma och agera dagis till killarna, det här puzzlandet med dagarna är lite stressande för mig så ska jag inte ha det nästa sommar. Sommaren känns som den är över, höstiga vindar blåser idag, det gör inte mig något även om jag hade planerat att åka till Sandviken minst en gång i år, vi får se nästa vecka då jag har semester. Det fina är att jag har två veckor kvar av semestern när alla börjar komma tillbaka men frågan är om jag har is i magen att ta dessa? Alla börjar komma tillbaka till jobbet och jag vill inte missa något. Jag är fortfarande ny på jobbet och gör mitt bästa för att hänga med i alla strukturer, men samtidigt så vill jag hänga med barnen utan att behöva greja med barnvakt varje dag. Under mina sista semesterveckor hinner jag nog med att jogga minst 2 mil i veckan, samt teknikträna slägga inför SM, så får det bli.     

Kommentarer

Populära inlägg