Ernst och Moments

Det är små stunder, vi pratar sekunder som gör livet, dessa sekunder blir till minuter som blir till timmar som blir till dagar som blir till månader som blir till år! För oss som har tur, blir det kanske många år och då även många sekunder, jätte många sekunder. Jag har tillbringat alltför många sekundrar med att att vara orolig, orolig inför det mesta, orolig och ängslig, ständigt på jakt efter nästa, mer, annat. Jag har sett detta som dels min största last i livet men också som en kraft, att jag alltid är på väg, att jag ligger steget före, att jag tänker på alla scenarios och r förberedd i alla lägen, men jag kan ha haft fel! Det har tagit alltför mycket tid av mig, alltför mycket onödiga sekundrar. Men hur ska jag göra det annorlunda? Kan jag leva mina nästkommande 40 år annorlunda, kan jag bli mindre bekymmerslös? 

"Vad vore livet utan rundstavar" kläckte Ernst just ur sig på tv, han skulle inte klara sig många minuter säger han, hur härligt är inte den anekdoten, att rundstavar skulle vara hans drivkraft och nästan livsglädje. Nu vet vi att han har familj och det är såklart de som är prio ett även för Ernst men in just denna stunden när han skapar, och bygger då är det det han tänker på, då är det rundstaven han uppskattar. 

jag kan ju inte göra mer än att försöka, försöka leva lite mer bekymmerslöst, ingen blir lyckligare än jag om jag blir lite lite bättre på det. 

Idag hade jag ett fint "moment", Zeke ville veta hur han kan få till frissan på samma sätt som Viking, och så hör jag hur Viking hjälper och visar lillebror hur han enkelt fixar till just den frissan han vill ha - kärlek och som balsam för min själ. 

Ernst fortsätter droppa lines... : 
Krama ur platsen så mycket poesi som möjligt, det är just vad jag ska göra i vår nya skola. I skolan ska jag krama ur all poesi jag kan! 

Mer Ernst åt folket!  

Just här ska inga sekunder gå till spillo !!!!!


Kommentarer

Populära inlägg