VSM 2023

Vi åkte till Veteran SM, jag tävlade trotts allt! Att Faktisk besluta mig för att tävla är ett av de bästa besluten denna sommaren. Att jag tävlar lite här och där, då och då gör att vi kommer någonstans, det har blivit en form av reseanledning för oss. Förhoppningsvis kommer barnens aktiviteter ta över detta inom några år, så som våra gjorde när vi var tonåringar. Jag vill minnas att våra tävlingar styrde våra semestrar i flera år på sommaren. Det var alltså VSM i Göteborg i helgen, från KSK var det jag och min bror, vilket är kul, men lite synd att det inte är fler som åker, tänk va kul om vi vore ett helt grönt lag som hade en plats på läktaren, hoppas några fler kan vara med framöver. 

Jag är mer än nöjd med min insatts i båda mina grenar. Jag kastade vikt, 12:34, det vann jag på, slägga 42:58, det kom jag 2a på, helt enligt plan. Om jag får säga det själv så är en av mina styrkor att jag är bra på att tävla, det är inte helt självklart, många är tvärtom, de är grymma på träningar, när det är avslappnat och kravlöst, men när tävlings nerverna slår till så sätter det käppar i hjulet för att få ut sin maximala kapacitet. Jag gillar att tävla! Jag tycker om att vara bland folk, ha kul, skratta och prata, att få "tagga till" och få ut det där extra, som man inte får när man som jag går helt själv på en idrottsplats och tränar. Jag är som sagt nöjd med mina längder, jag slås såklart av tanken, tänk om jag tränat mer, hur mycket bättre hade jag kunnat vara? Hade jag kunnat utmana det Svenska rekordet i slägga  (som Nu hon som vann igår slog), kunde jag varit och nosat på det än lite närmare i vikten,,, mmm, kanske, kanske hade det inte spelat någon roll, för mig spelar det heller ingen roll faktiskt. Faktum är att igår fick jag så bra andra nyheter att jag kunde åkt hem utan att tävlat alls, och lyckan hade ändå varit total! 

Nu började det regna ute, och enligt prognos ska det regna konstant i 2 dagar nu! kvittar mig, men min önskan att åka till Sandviken och få sitta i en solstol EN dag har inte inträffat på hela sommaren! Har det äns varit sommar? Dofterna ute vittnar om att det är höst nu, temperaturen likaså, jag älskar hösten så inte mig emot. 


Kommentarer

Populära inlägg