Varasloppet, Island och blödig på äldre dar.

Idag kunde man inte ligga och dra sig så länge, det var sedvanligt vasaloppsstart denna första helg i mars och det nästan likt ett tvång ska bara upplevas, på tv ska tilläggas! Jag älskar att testa saker och utmana mig men jag känner ingen sug, absolut ingen alls, efter att testa vasaloppet. Inte heller maraton, Vätternrundan eller Vansbro simningen, så det så! Däremot skulle jag gärna testa Crossfit, träna till en halvmara, bli starkare, anmäla mig till VM 2024. 

Vips så var det Mars månad! Och ja första torsdagen i Mars är firad på det Småländska bolaget, liksom, fettisdagen, alla hjärtans dag och två fördelsedager i teamet - behöver jag säga att vi har börjat året med mycket fika.  Det var inte längesedan jag skrev om att det var nytt år och hade så himla mycket planerat framför oss. Vi har hunnit vara i Norge på min mans jobb på festligheter och såklart upplevelsen av Mo i Rana, vi har varit på skidsemester i Vemdalen och kan nu även lägga till semester med tävling på Island. Jag är så nöjd med samtliga av dessa resor, speciellt Island såklart, en upplevelse jag tror både vi vuxna och barn kommer bära med oss livet ut. Jag kom på silverplats i Nordiska Mästerskapen i vikt kastning, vilket jag är nöjd med! Jag hade såklart önskat jag hade kunnat blixtra till och även ta guldet, men jag viste redan innan att Maria (som vinnaren heter) har betydligt längre längde inom sig än vad jag har, men hon kastade inte superlångt för att vara hon, så hade jag inte varit sjuk (gick på alvedon och ren vilja) så kanske jag hade kunnat locka fram den där extra metern, men men, nästa gång kanske!  

Island är vackert, mystiskt, trevligt och enkelt land att besöka, tryggt, inte långt borta, alla är vänliga och hjälpsamma, härliga Caféer, bra restauranger, mycket att se och uppleva, dock är det dyrt som attans, men väl värt varenda krona. I Vanlig ordning bestämde jag mig för att lägga lite (ok mycket) extra pengar på boendet, för mig är som bekant boendet en stor del av resan och detta boendet förgyllde verkligen vistelsen på Island, så jag är nöjd med både valet av logi och beslutet att lägga lite mer än min original plan. Vi bodde som i en lägenhet fast med Hotell service och lyxen av en svit. Vi fick fantastiska frukostkorgar levererade till rummet och nybakat bröd varje dag. Barnen hade en egen avdelning med coola lampor, egen tv och playstation 4, vi hade ett master bedroom med eget badrum och mamma hade bäddsoffa mitt i lägenheten. Allt kändes nytt, både huset och själva lägenheten, och det fattades inget, kaffemaskin, frukt, bra produkter, bra uppkoppling och allt digitalt, om Vi inte velat hade vi inte behövt träffa en enda personal. Vi gjorde massa olika saker och vi kommer absolut åka dit igen. 

Jisses vad jag har blivit, känslig och blödig (måste vara åldern). Igår höll jag på att lipa i ishallen i Karlskrona när alla barnen bankade klubborna i isen för en av OIKS kämpar som skadat sig, alltså så fint så tårarna var nära så även idag när första damen gick i mål på vasaloppet, hon blev så glad, härligt att se! För att förtydliga, det gör mig inget, jag ser det som en styrka och absolut inte en svaghet att kunna visa och uttrycka känslor, tvärt om. 

Kommentarer

Populära inlägg