Mammas mat

Det finns ingen mat som slår mammas mat, det är vi nog många som tycker, och såklart tycker jag att just min mammas mat är bäst! Igår fick vi älgstek med kokta potatis och morötter, till det gräddsås och gelé, så ljuvligt gott! Undrar om inte just den tesen "mammas mat är bäst" håller på att suddas ut, idag är det minns lika många killar eller för den delen kvinnor som inte är mammor som lagar god mat, många som lägger ner sin själ och  har mat som sitt absolut största intresse, men det orkar jag inte grotta ner mig i mer än så just nu. 

Undrar om mina barn kommer längta efter min mat någon gång i framtiden, troligtvis inte tänker jag, men kanske, bara kanske lyckas jag med några rätter de kommer längta efter eller inte orka göra själva. 

Efter den ljuvliga älsgsteken i lördags var det dags att gå spökrunda, spökrunda vid Halenslingan som klass 8 här i Olofström anordnat. Jag skojar inte om det var kö i fler hundra meter i säkert två timmar, jisses va kul att det kom så mycket folk när de ordnar något. 




Jag kan säga att jag kommer inte springa slingan själv när det är mörkt på väldigt väldigt länge, de lyckades bra med att skapa en läskig stämning och väldigt påhittiga "scener". Den enda nackdelen var just att det var så mycket folk, men det är ett rent lyxproblem anser jag - well done Ni som låg bakom detta, elever, föräldrar och lärare till denna klass. 

Helgen innehöll även 17 km löpning samt ett tabata pass, så även på den fronten är jag nöjd. 
Vi har även varit i ishallen några gånger och ätit mängder av godis! 



Jag har tagit några dagar ledigt så jag kan dels hänga med mina barn men också få lite återhämtning i min annars så centrifug fungerande hjärna. 

Kommentarer

Populära inlägg