Blir inte som förr

 Jag drömmer om Powerpoint och saker jag inte får glömma skriva upp nästan varje natt, inatt var det dock solceller som tog över. Drömde om solceller och jag var genast tvunget att skriva till vår kontakt på den firma som ansvarar för bygget av vårt hus " vad sa vi nu med solceller" hur såg de olika prisbilderna ut, jag vet jag har frågat innan, men nu frågar jag igen" .... sen var det överstökat. Spännande att se vad det blir idag ? 

Jag pratade med en vän innan där vi kom in på besvikelsen över andras ansvarskänsla, detta var ur ett yrkesperspektiv, vi konstaterade ganska snabbt att vi fått en helt annan upplärning och syn på "att äga problemet" än många andra. Jag är tacksam för jag fått gå den hårda skolan, slitit, tagit ansvar, jobbat och löst saker tillsammans om och om igen. Att känna ansvar är fint men att ta ansvar är större, kombon blir den bästa, tänker inte göra någon vidare utläggning men jag fick en flashback till alla arrangemang vi skapat och utfört, hur vi möblerat om, dekorerat om, hyrt in saker, skapat menyn, satt personalen, satt körschema och sist men inte minst rullat ut röda mattan och tänt ljusen - sen är det show time! Kan sakna den känslan! sen är det en helt annan känsla kl 01:23 på kvällen när man jobbat 15h och gått 40 000 steg och man bara vill att allt ska vara över och alla ska gå hem och vi kan börja städa, inte en jobbig känsla utan en stolthet och utmattning. Att städa och diska efter ett event är också en kännsla i sig, teamwork, alla gör sin del, alla är trötta, ingen vill ta toaletterna och en och en halv timme senare är vi klara! saknar känslan. 

Denna veckan, som alla kräver logistik och planering. i mitt nästa liv ska jag bo och jobba på samma ort och allt inom cykelavstånd, om jag får välja ska jag även vara ointresserad av träning och allt annat som kräver min tid, styrelser, råd, projekt, träning, ledare. Och om jag nu ändå får välja kanske jag ska välja att vara mångmiljonär och,,,,äää skojar bara, skulle inte byta bort mitt liv. Jag är så nöjd att jag fick till lite hemma träning idag, mitt PT online mission rullar på fint. Jag har gått ner 6 kg på 6 veckor och det känns kanon med träningen. jag kan nu ganska lätt jogga 8 km och kör 4 styrkepass i veckan. Viktigt ang det ovan är att jag säger inta att det var bättre förr utan att det blir inte som förr, jag säger som Hans Rosing, vi har aldrig levt i en bättre tid. 

kl är way past my bed time and i need  to sleap.       

Kommentarer

Populära inlägg