Nu har det gått tre veckor sedan jag skrev sist. Jag frågar mig hur alla influenser hinner ? Hur hinner de uppdatera blogg, snap, insta, fb, whatsup och sin youtube kanal flera gånger om dagen ?  Jag hinner knappt uppdatera min egen familj om vad som sker under dagen!  

Idag är jag i Stockholm och lånar min chefs kontor, lyxigt, inte för att kontoret är så lyxigt men för att det är fantastiskt att jobba i ett företag som är så öppet, jag känner mig alltid välkommen till torsgatan,på allas kontor, från VD och ner. På det förra bolaget jag jobbade på har jag inte på 12 år satt min fot på VDs kontor! Är det företaget, kulturen eller bara tur att det är bra människor på rätt plats som skapar den känslan hos mig, för mig kvittar det, för det känns bra och allt behöver inte vara djupare än så. 

Värderingar, vet du dina egna värderingar ? Förvånansvärt få människor, vuxna, som har koll på sina egna värderingar, ber du någon kan de säkert rabbla upp sitt företags värdeord men det blir tyst om jag frågor om deras egna. Glöm aldrig vem du är och låt dig inte suddas ut i en organisation. Jag känner själv att jag försvunnit lite på vägen, vissa misslyckanden har fått mig att tappa mig själv. Misslyckande är även det en definitionsfråga, jag tycker om uttrycket "att antingen lyckas man eller lär man sig"  men även ord som misslyckande kommer över mig ibland. Jag är just nu fasen där jag försöker resa mig, resa mig från att ha blivit golvad 



Kommentarer

Populära inlägg