Idag har det varit en vacker höst dag och dagens motion har bestått av en promenix på ca 5km som utgick från vackra Jockarp. Promenad med det "vanliga" sällskapet. På tal om vanlig har jag en fundering: Varför är orden vanlig, vardag och rutiner så negativt laddade, jag blir nästan deppig när jag hör dessa, men det är på inget sätt något negativt i dessa egentligen!
Ta min mening ovan som exempel  "vanliga sällskapet"  inget trist alls i det bästa sällskapet som finns, fantastiskt trevligt, underhållande och givande, det är de personer jag alltid går med, alltså de vanliga, men ändå låter det så trist,,,,mycket märkligt - jag kräver en ändring av mig själv här - att inte ladda dessa ord med förutfattade meningar!

Jag har inte tränat alls mon,tis,ons - har inte haft någon tid, budgettider med sena jobbkvällar - inget synd om mig för det, trivs som fisken i vattnet! Ibland får jag "offra" något och dessa dagar blev det träning - det tar jag igen i helgen!  

Kommentarer

Populära inlägg